Faktaa

Terveysliikunta auttaa ja ennaltaehkäisee

Ihmisten tuki- ja liikuntaelinsairaudet ovat lisääntyneet huolestuttavalla tavalla ja entistä nuoremmat kärsivät niistä. Toimisto- ja päätetyötä pääasiallisesti tekeviä vaivaavat yhä useammin päänsärky sekä niska-, hartia- ja selkäongelmat. Kunnon kasvamisen lisäksi terveysliikunta ennaltaehkäisee ja auttaa erilaisiin ongelmiin sekä sopii hyvin esimerkiksi kuntoutujille. Terveysliikunta jopa parantaa tuki- ja liikuntaelinsairauksia.

"…parantaa tuki- ja liikuntaelinsairauksia."

Liikuntaohjelmamme sisältää lämmittelyn, lihaskuntoharjoittelun sekä venyttelyt. Henkilökohtaisen ohjelman suorittaminen vie aikaa noin 30 minuuttia! Meillä jokainen pystyy harjoittelemaan turvallisesti ja tehokkaasti. Kaikki harjoitteet tehdään turvallisesti istuen ja selkä tuettuna. Vastuslaitteet säätyvät automaattisesti. Kuntosi parantuessa laitteet myös päivittävät ohjelmasi.

Fysioterapeutti tekee kaikille HealthEx-analyysin, jossa kartoitetaan liikuntatottumukset ja harjoitusohjelmaan vaikuttavat terveystiedot. Näiden perusteella tehdään henkilökohtainen harjoitusohjelma. Fysioterapeutti muuttaa liikuntaohjelman kuukauden välein, joten liikunta pysyy tavoitteellisena, motivoivana ja tuloksia tuottavana. Tietojärjestelmämme tallentaa jokaisen harjoittelijan harjoitustiedot, sykkeen ja harjoittelun keston, joten kehityksen seuraaminen on helppoa. Edistyksellistä terveysliikunnan seuranta- ja palautejärjestelmäämme kehitetään entistä kattavammaksi. Tulossa on muun muassa sähköinen liikuntaresepti!

Tutkimusten mukaan 30 minuutin terveysliikunta 3–4 kertaa viikossa on riittävää fyysisen kunnon ylläpitämiseksi ja parantamiseksi.  Lisäksi Glamorganin yliopistossa tutkittiin, että yhden sarjan malli antaa yhtä suuret tehot kuin perinteinen kolmen toistosarjan malli.